Minne för livet!

Hejjjjjjj!
Kom precis ut från duschen, ahh nu känner man sig allt fräschare än hur man kände sig ute i skogen. Fast det var skit kul, verkligen. Skulle göra om det när som ..

Ska berätta från början till slut.
I onsdags samlades vi i skolan 10.30, 11.00 åt vi lunch och 11.30 gick bussen mot metsakodu. När vi var framme i metsakodu alltså lägerplatsen så gick alla till sina stugor och gjorde iordning allt. Efter drygt en timma någonting så skulle vi börja paddla i 2 och en halv timma, det var långt men roligt, först så paddlade jag med Awara& Anna, sen efter att vi hade kört en 3;e del så bytte jag till Dani& Atra. Haha det var as kul, fastän att jag blev superdupermega blöt. Fast som tur var så tog jag ju med mig min lisebergs- regn kappa! Efter att vi hade paddlat klart så gick vi 5 km tillbax till lägerplatsen. Vi var inne i våra stugor lite& vi gick runt och hade det trevligt. Sen var det dags för lunch. Därefter så var jag och Awara nere vid paddelbåtarna, vi spelade fotboll där. Awara stod vid kanten av vattnet& då hade jag någon tvångstanke om att slänga i henne i vattnet, & då gjorde jag det, alltså gud vad mycket vi skrattade!. Klockren. & när jag hade gjort det så blev hon as arg och sprang efter mig, jag gick in i vår stuga och låste dörren, och hon stod vid fönstren, då sa jag till henne att komma så jag kan öppna dörren åt henne, och då gick hon till dörren så jag hoppade ut ur fönstret och sprang till bryggan där mina läraren& andra elever var. Awara sprang efter mig dit& ville slänga i mig i vattnet,& då sa min lärare att hon ville putta i oss i det kalla vattnet, det tyckte vi lät som en rolig idé så hon puttade i oss.

Sen när det började bli lite kväll så satte dom på läger-elden, & vi väntade på några utav killarna som skulle komma. Dom skulle komma vid 9 eftersom dom hade Dm-semifinal. Så innan dom kom så gick jag, awara, mose, hanna, dilan& gabi ut i skogen för att se när dom kom, men dom kom aldrig så vi stack ner igen. Sen efter en liten stund så kom dom, och då blev det liv i det hela. Vi spelade fotboll& när jag skulle dribbla förbi hasine så la hon fram sin fot framför min, och då snubblade jag och skar upp mitt vänstra knä& kunde inte böja på det högra, eftersom jag landade på det. Ont fick jag verkligen, så min lärare lindade det med bandage och det andra med plåster. Så jag fick halta lite.
Senare så skulle vi på spökrunda, man skulle vara 2&2 eller 3&3 och hålla i en lina och gå runt skogen. Och mellan varje grupp så skulle det vara 1 minut eller något. Jag gick med Dijan och Malek och Anna gick bakom oss, eftersom både jag& dijan var rädda! Jag ramlade minst 11 gånger. Det var skit kul, Våra läraren skrämde oss.
Efter det så hade vi i vår stuga låst ut oss själva! Dörren var låst och fönstren också, och det roliga var att ingen hade nyckel till det rummet. Inte ens ägaren. Men han kom iallafall och försökte få upp fönstret. Efter typ en timma eller så, så fick han upp det. Sen skulle vi gå och kolla på Falk graven, men nästan ingen ville gå, så det var bara Jag Minas Suljo & Min lärare morgan som gick. Det var kål svart ute, alltså vet ni hur rädda vi var eller?. När vi kom fram till graven så vågade inte suljo och minas gå längre fram för att se den, så jag och morgan gick fram, och rätt som det var så släcktes ficklampan på mobilen av& jag såg absolut ingenting så Minas& suljo började springa, och jag sprang efter. Vi var mitt ute i naturen, och vi hittade inte vår lärare?! Men sen ropade han på oss och sa kom hit. Så vi gick dit han var, men då var han inte där. Sen blev vi rädda så vi gick framåt och då hoppade han ut ur en buske och skrämde skiten ur oss, så vi kutade hela vägen tillbaka. haha alltså det där var nog det roligaste på hela lägret.

Sen när några började gå in i stugorna för att lägga sig så kunde vi inte sova. Vi satt dels vid läger-elden och pratade& hade det as trevligt & dels så var vi med martin erik rasmus oskar& ilmar. Det var as kul, vi skrattade och flummade aset. Sen när klockan började närma sig 5 så sov vi i drygt en halvtimma& sen vaknade vi. Jag& Anna sov hos Malek& Ilmar, eller rättare sagt så somnade vi där eftersom vi var så rädda att vi var i deras stugor. Lixom vem vill inte ha någon kille i sin stuga när man är rädd? Man känner sig så säker då ;o Så vid halv 6 någonting så stack vi till vår stuga lite& sen satte vi oss inne i Elias Mose& osmans stuga och kollade på dom när dom sov. Sen när alla hade vaknat så spelade vi fotboll& sånt. Sen paddlade jag& nihad, när vi paddlade så hoppade hon ur båten& då lät jag henne inte hoppa på, sen badade vi. Efter det åt vi lunch. Efter lunchen gick vi för att byta om och så eftersom vi inte orkade bada mer. Så när vi hade satt på oss varma kläder& sånt så gick vi ner till bryggan där några var och badade.Och då ramlade dilan in i en liten båt, hahaha shit vad jag skrattade, det såg så roligt ut. har bild. Sen så slängde malek in nihad i vattnet med kläder på, och då skrattade jag. Så han slängde in mig med, plus att jag hade kläder på mig. haha då ville vi hämnas så vi försökte slänga in han i vattnet men det gick förstås inte. Sen efter några timmar av lekande så åkte vi hemåt. Jag åkte med, Awara Mike Dijan& dijans pappa. vi var alla skit trötta så vi höll på somna. Och nu har jag precis duschat& ska snart äta& sen kanske ut med Marina. =)

Måste bara säga att vädret var sjukt fint, både igår och idag.

puss ♥

Här kommer några bilder!


Elias på morgonen i skolan


Bussen till metsakodu


Jag och dilan invigde våran spegel i stugan


Sötisen awara





den stora gungan





Dilan plattar sitt hår, halvnaken?








hahahaha efter några powerking blev jag flummig


Nihad, shit det ser inte ut som henne, haha


Dilan när hon ramlade in i båten, malek och ridwan som hjälper henne. hahaha lol


Våran stuga+ Tomas =)


Det här var i morse när jag nihad& dijan skulle till falk graven


Här är den. Fast det är mycket läskigare på kvällen

det var allt, enjoy

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: inte mycket. sitter och kollar lite på facebook=) sj då?

2009-08-27 @ 19:00:27
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: JESSICA, jesi.blogg.se

vad bra!

2009-08-27 @ 19:34:55
URL: http://jesi.blogg.se/
Postat av: petra<3

söta bilder:)

allt bra idag`?

2009-08-27 @ 19:45:16
URL: http://livetenligtpetrah.blogg.se/
Postat av: Anonym

härligt att höra gumman

2009-08-27 @ 20:47:33
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Anonym

kollar film sj då gumman

2009-08-27 @ 20:50:18
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: niklas

händer och fötter.

hehe ne, inte så mycket.

Svarar på kommentarer och ska snart lägga in kvällens inlägg.



Ha en bra dag imorrn.

2009-08-27 @ 21:37:41
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack :)

2009-08-27 @ 22:43:12
URL: http://hejannw.blogg.se/
Postat av: caroline andersson

tack och sov så sött :)

2009-08-27 @ 23:10:46
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Jack

härligt inlägg ;)

händer idag ?

2009-08-28 @ 15:41:16
URL: http://paraplyjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Spam?

E-postadress: (Jag är den enda som kan se den)

Bloggnamn?

Kommentera din åsikt:

Trackback
RSS 2.0